Skt. Hans eller kaos

21.44

Det var planlagt...det hele. Der var købt ind til lækre rejsemadder til mor og far, økomayo med dild var lavet fra bunden, vinen var på køl, snobrødsdejen stod til hævning, pølserne købt, heksen var bikset sammen og det nye bålsted var samlet. Nu skulle der være kvalitid herhjemme!!! Sådan rigtig far, mor og børn kvalitid. Forestillingen så nogenlunde sådan her ud: Mindstebarn sover sødt efter 5 min. putning. Solen skinner fra skyfri himmel. Vi sidder alle tre rundt om bålet og hygger med snobrød og pølser. Oskar ligges og seng og sover sød. Mor og far tænder lys på terassen og nyder kold vin under tæppet, imens bålet stille brænder ud.... og madpakkerne smører sig selv!

Selv om regnen stod ned, skulle det ikke forhindre os i at få en hyggelig aften. Det startede også rigtig fint, som i kan se her på billederne...



 
Sådan ca. her... hvor heksen må give op, bliver Karla sur. Som i rigtig sur! Som i "jeg-nægter-at-sove-sur"! Christ! Efter en time med et skrigende barn i soveværelset, kunne jeg misundelig se ned på A og Oskar, der sad og lavede snobrød ved bålet. Til sidst gav jeg op, trampede ned af trapperne og overleverede et skrigende mindstebarn til A og vrissede "Det er din tur"!... og så spiste jeg hans snobrød...


 
Oskar var sulten og jeg var sulten og klokken var mange... jeg smed det sidste af dejen i ovnen og pølserne på panden. Så meget for bålhygge! Rejemadderne med økomayo blev i køleskabet, for efter begge børn endelig var lagt i seng og køkkenet var ryddet og madpakkerne smurt, var der kun energi til 30 min. på sofaen og så på hovedet i seng.

Bedre held til næste år!


You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz