Chicken Tikka Masala

08.29

Jeg er ret vild med spicy mad - som den eneste i familien. Desværre. Indisk er mit foretrukne hvis vi en dag skal have noget take-away og jeg nyder at jeg kan vælge noget lidt stærkere mad end vi normalt spiser.

Jeg plejer at spice min egen tallerken lidt mere, når jeg først har øset op - det fungerer fint. En af de retter som jeg rigtig godt kan lide at gøre lidt stærkere er en Tikka Masala med Kylling. En rigtig lækker mild og cremet ret som ikke er for kraftig til at børnene ikke gider spise det.

I min verden er en Chicken Tikka Masala en indisk ret - men jeg har lad mig fortælle at den nok er mere engelsk med et indisk twist. Englænderne var de første der bragte det indiske køkken til Europa og har i den forbindelse nok også ændret retterne lidt.

Men lige meget hvad, så er det en skøn ret! Jeg bruger altid denne opskrift fra Valdemarsro.dk - den smager himmelsk.




I min verden, der består af to små børn og to forældre med jobs, så hører denne ret weekenden til. Den kræver lidt forberedelsestid, så derfor er det en perfekt søndagsret som man kan forberede om formiddagen og så lave færdig senere.  Og så kan man fordel lave en dobbeltportion og putte resten i fryseren - det fungerer fint og det er skønt at kunne tage en portion op på de travle dage.

Når overskuddet lige er til det, så bager jeg en omgang naanbrød til (man kan også tage den lidt nemmere løsning og købe den færdiglavet i supermarkedet) og smækker en nem salat sammen.

You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz