Barbecue-grillet svinemørbrad

22.19

Selv om sommeren ikke viser sig fra sin bedste side, så står den altså alligevel på grill herhjemme. I går lavede jeg en lækker barbecuemarineret svinemørbrad på spyd. Jeg havde en mørbrad på 600 gram, som jeg skår i fire lige store dele og stak fire spyd igennem. Spyddene samler kødet fint og gør at de efterfølgende kan skæres til fire lige store dele med saftige stykker af marineret kød.

Jeg samlede marinaden og lød kødet marinere i køleskabet i et par timer. Smed dem efterfølgende på grillen og serverede nye danske kartofler og en frisk salat til.

Barbecuemarinade(standard)
1 dl olie
1 dl ketchup
2 spsk brun farin
2 spsk balsamico
1 fed hakket hvidløg
1/2 spsk røget paprika

Og fordi haven bugner af krydderurter, fik marinaden lige lidt ekstra i denne omgang. Det kan dog fint undlades:
Saft og skal fra 1/2 øko citron
1/2 tsk spidskommen
1 spsk hakket friske urter ( Jeg brugte timian og rosmarin)



You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz