Kalvecuvette med hakket grøn salat

09.00

Igen har jeg været i meatbox kassen og fundet noget lækkert frem. Det er helt okay at have sådan en kasse fyldt med lækkerier - også fordi vi får prøver lidt forskelligt, som vi måske ikke plejer at spise særlig tit.

Personlig er jeg super dårlig til at lave skært kød. Jeg får det bare så sjældent gjort. Min mand er efterhånden ret træt af hakket kød og jeg tror egentlig også det er godt nok at lade ungerne tygge lidt på maden engang imellem. Så på en højhellig tirsdag stod den på en lækker mør kalve cuvette, med sprød overflade og rosa og saftig i midten.

Jeg starter med at ridse i fedtet på overfladen og så bruner jeg den kort på begge side på en pande, ved høj varme. Smider en stegetermometer ind det tykkeste sted og steger den ved 180 grader ( alm. ovn) til den har en temperatur på 62 grader. Jeg lod den hvile i 10-15 minutter inden jeg skar den. Den var mør og saftig og den tog jo ingen tid at lave.



Mens stegen passede sig selv i ovnene lavede jeg en lækker hakket grøn salat, som helt klart kan anbefales.

Et lille hovedsalat - snittet fint
8 asparges - snittet fint
1/2 agurk - snittet fint
3 forårsløg - snittet fint
2 avocadoer - i små tern
En håndfuld frisk basilikum - snittet fint
En bakke karse
1/2 dl revet parmesan
3 spsk olivenolie
1 spsk æblecidereddike
1 tsk dijon sennep
Salt og peber

Salat, asparges, agurk, forårsløg, avocadoer og basilikum snittes fint hver for sig og blandes til sidst på et stort spækbræt (eller på et stort fad). Karsen klippes og puttes i salaten og parmesanen rives fint og hældes over.

Lav en dressing af olie, syre, sennep, salt og peber og hæld den over salaten. Bland det hele godt.

Til retten fik vi også de her små lækre gutter, der passede sig selv i ovnene sammen med kødet. Da kødet var færdigt, skruede jeg op for varmen og gav dem lige ti minutter ved høj varme.

You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz