Klassiske hotdogs

08.00


Menuen stod på lækre lækre hjemmelavede hotdogs i dag. Både mand og børn var glade.

Vi fik en masse lækre pølser fra Meatbox.dk og der findes helt sikkert ikke en bedre måde at bruge pølser på, end at lave hjemmelavede hotdog på grillen.

Vores hotdogs er som regel helt klassiske. Måske lige bortset fra det grønne på toppen - men det pynter altså og lidt timian går altså mega godt til saftige saltede pølser... selv om det er lidt blasfemi.

Brødene bager jeg faktisk efter min burgerbolle opskrift. Jeg former dem bare lidt anderledes. Det fungerer rigtig godt. Dejen kan fint laves aften før, så man ikke skal stå med det lige inden spisetid.

10 Store pølsebrød
3 dl vand
1 dl mælk
50 g gær (kun 25 gram hvis du koldhæver)
1/2 dl olivenolie
1 æg
1 tsk salt
1 spsk sukker
1/2 tsk kardemomme
100 g grahamsmel
ca. 550 g. hvedemel

Ekstra æg til at pensle med + sesamfrø til drys

Gæren røres ud i vandet og der tilsættes mælk, æg og olie. Rør mel, sukker, salt og kardemomme i blandingen og ælt dejen fin og glat.

Hvis du laver dejen dagen før, så stil den på køl indtil du skal bruge den. Hvis du skal skal bage bollerne med det samme, lad den hæve et lunt sted i en 1/2 times tid.
Form bollerne i den ønskede størrelse og bag dem ved 200 grader i ca. 15 min.

Til vores hotdogs bruger vi:

  • Ketchup
  • Sennep
  • Rørt remolade
  • Rå løg i små tern
  • Ristede løg
  • Sultede agurker
  • Lidt frisk timian 


Til vores hotdogs laver jeg nogengange hjemmelavet ketchup - men så er der altså også dømt overskudsmor! Men hvis man har tid og lyst, er det super lækkert! Opskriften finder du her!

Den rørte remolade laver jeg af:

1 dl cremefraich
1/2 dl remolade
En finhakket syltede agurk
En spsk hakkede kapers
En knivspids cayennepeber (eller lidt mere)
Salt og peber


De ristede løg laver jeg på følgende måde.

2 hvide løg i tynde skriver
2 spsk hvedemel
1 tsk fint salt
300 ml friteringsolie - jeg brugte rapsolie

Løgene skæres i fine skiver og vendes med mel og 1 tsk fint salt. Hæld løgene i en si og fjern det overskydende mel. Varm olien i en gryde. Når olien er varm nok syder den hvis du putter en tandstik ned i gryden. Put løgene i den varme olie lidt ad gangen. Når løgene begynder at tage farve, tages de op og drypper af på et stykke køkkenrulle. Lav dem aldrig i alt for god tid, så bliver det hurtig bløde.

You Might Also Like

0 kommentarer

Populære indlæg

Instagram @tmilvertz